Sukces po polsku – to brzmi dumnie! Mamy powody do zadowolenia, ponieważ rodzime produkty i usługi cieszą się coraz większym zainteresowaniem nie tylko w kraju, lecz również za granicą. Innowacyjne podejście i umiejętność słuchania potrzeb klientów pomagają tworzyć wysokiej jakości rozwiązania, a także inspirują do działania kolejnych młodych przedsiębiorców. Przedstawiamy kilka polskich marek, o których jest głośno nie od dziś na zagranicznych rynkach.


Znani i podziwiani – polskie marki, które inspirują!

Techland – gdy w 1991 roku Paweł Marchewka zakładał firmę Techland, z pewnością nie spodziewał się, że stanie się ona jednym z najbardziej wpływowych i najważniejszych graczy na polskim rynku gier, a także mocno rozpoznawalną marką za granicą. Dziś firma zatrudnia niemal 300 osób w czterech lokalizacjach, a twórca marki wdarł się przebojem w 2016 roku na listę stu najbogatszych Polaków, zajmując 25. miejsce. Niemal 8 milionów sprzedanych kopii bestsellerowej gry Dying Light świadczy o jednym – Techland ma świetne pomysły, wspaniały zespół i z pewnością jeszcze nie raz zaskoczy swoich fanów. Paweł Marchewka skupia się na optymalizacji tworzonych projektów i cieszy się, że w naszym kraju gamedev ma się z każdym rokiem coraz lepiej – marka obecnie pracuje nad kolejnymi produkcjami i robi przymiarki do debiutu na giełdzie.

indaHash – czy w niespełna dwa lata można stworzyć biznes, o którym będzie głośno na całym świecie? Barbara Sołtysińska, tegoroczna zwyciężczyni Gali 50 Kreatywnych, udowadnia, że jak najbardziej! Stworzyła ona platformę automatyzującą współpracę marek z influencerami, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Firma powstała w okresie dużych zmian, gdy użytkownicy zaczęli porzucać media tradycyjne na rzecz cyfrowych. Na efekty nie trzeba było długo czekać – indaHash wsparło ponad 900 kampanii dla globalnych marek na 70 rynkach, skupiając ponad 345 000 najbardziej angażujących influencerów. Marka planuje rozwinąć swoje działania i  obecnie pracuje nad stworzeniem własnej krypto waluty o nazwie indaHash Coin, której celem jest optymalizacja systemu rozliczeń. Usprawni ona przepływ płatności między markami a influencerami, a możliwość tworzenia spersonalizowanych tokenów wzmocni zaangażowanie w kampanie.

ZnanyLekarz.pl – nowoczesne technologie stają ramię w ramię z lekarzami, a wszystko po to, aby sprawnie, szybko i profesjonalnie troszczyć się o zdrowie i dobre samopoczucie setek tysięcy osób! ZnanyLekarz.pl to witryna umożliwiająca zapoznanie się z opiniami na temat ponad miliona lekarzy i umówienie się na prywatną wizytę, a także jeden z najprężniej rozwijających się polskich start-upów. Celem Mariusza Gralewskiego, CEO DocPlanner, było stworzenie przyjaznej pacjentom przestrzeni, i jak pokazują kolejne rundy finansowania, a także rosnące zainteresowanie inwestorów – wychodzi to wręcz doskonale! Połączenie technologii SaaS z wizjonerskim podejściem do kwestii ochrony zdrowia sprawia, że ZnanyLekarz.pl może odmienić spojrzenie na służbę zdrowia, tak w Polsce, jak i za granicami naszego kraju. Oto doskonały przykład tego, jak lokalna firma może w ciągu kilku lat stać się globalnym gigantem.

CallPage – to historia zespołu, który odmienia rynek technologiczny. Chociaż firma powstała zaledwie w 2015 roku, niemal od razu podbiła polski rynek, a od kilku miesięcy zdobywa kolejnych klientów za granicą. W czym tkwi tajemnica sukcesu CallPage? Współtwórcy firmy, Andrey Tkacziw, Ross Knap i Sergey Butko, stworzyli widżet, z poziomu którego klienci mogą skontaktować się z konsultantami danej marki poprzez stronę www i uzyskać interesujące ich informacje. Po zostawieniu danych kontaktowych, przedstawiciel oddzwania do użytkownika maksymalnie w ciągu… 28 sekund! Opracowane przez krakowski start-up rozwiązanie jest szczególnie przydatne w przypadku branż, w których liczy się kontakt osobisty. W kolejce do firmy ustawiają się kolejni inwestorzy, a trzej muszkieterowie branży telekomunikacyjnej planują globalną ekspansję. Obserwując dynamiczny wzrost CallPage, jesteśmy niemal pewni, że podbój zagranicznych rynków zajmie niewiele dłużej niż 28 sekund!

Musicon – z połączenia miłości do designu i muzyki musi wyjść harmonijna całość. Udowodnił to Kamil Laszuk, projektant instrumentu dla dzieci (i nie tylko), który ma szansę odmienić podejście do edukacji wczesnoszkolnej. Musicon jest niezwykle intuicyjnym urządzeniem, które wspiera rozwój psychiczny i fizyczny najmłodszych, zapewniając przy tym niezliczone godziny muzycznej uczty! Choć w pierwszej kolejności użytkownika oczarowuje design, prawdziwa potęga instrumentu tkwi w 720 przyciskach i mobilnych modułach, które można dowolnie dodawać i zdejmować. Efektem wieloletniej pracy współtwórcy Musiconu jest najwyższej jakości urządzenie, które cechują bezpieczeństwo, precyzja i wykorzystanie naturalnych materiałów. Autorzy zorganizowali zbiórkę na platformie Kickstarter, dzięki której zebrano środki finansowe potrzebne na uruchomienie produkcji instrumentu. Mamy nadzieję, że już wkrótce każde dziecko będzie mogło śpiewająco rozwijać swoją kreatywność, a także zdolności muzyczne i matematyczne.

LiveChat – niemal 22 tysiące obsługiwanych firm ze 150 krajów, w tym globalni giganci jak Adobe, Pizza Hut czy Sony Mobile. To co dla wielu jest marzeniem, dla zespołu LiveChat jest codziennością. Jeden z najprężniej rozwijających się polskich start-upów powstał w 2002 roku i odmienił oblicze współczesnej komunikacji, tworząc oprogramowanie typu live chat dla przedsiębiorstw. Produkt LiveChat jest oferowany w modelu SaaS, czyli w formie abonamentowej, a potencjalnym klientem może być praktycznie każda witryna internetowa. Intuicyjna obsługa i wysoka jakość produktu sprawiają, że o marce Mariusza Ciepłego jest głośno na całym świecie. W 2014 roku firma zadebiutowała na warszawskiej giełdzie, aby po trzech latach ogłosić, że w tym czasie jej wartość wzrosła z 440 mln zł do poziomu 1,4 mld zł. Mariusz Ciepły stworzył gorący produkt, który szturmem podbija kolejne rynki i nie planuje zwolnić!

Psyllos – nie samą przedsiębiorczością Polska stoi! Coraz głośniej robi się o najmłodszym pokoleniu naukowców, w tym o Piotrze Psyllosie, który od kilku lat znajduje się na ustach naukowego świata. Wszystko za sprawą licznych wynalazków, które nie tylko mogą odmienić oblicze technologii, lecz również wnieść na całkowicie nowy poziom współczesną medycynę. Urodzony w 1994 roku założyciel firmy Psyllosoft został uznany przez amerykańskiego Forbesa za jednego z 30 najzdolniejszych innowatorów poniżej 30. roku życia i zdążył już zdobyć kilkanaście krajowych i międzynarodowych nagród za swój wkład w rozwój nauki. O jego ostatnim projekcie, urządzeniu Matia, stało się głośno na całym świecie. Niewielkie urządzenie może odmienić życie osób niewidomych, ułatwiając im orientację w przestrzeni publicznej. Wszystko dzięki wykorzystaniu sensorów, kamer i sztucznej inteligencji – mobilny moduł wizyjny Polaka to wyjątkowa technologia. Trzymamy mocno kciuki za rozwój projektu!

Bloober Team – dzisiejsze zestawienie otwiera i zamyka branża gamedevu. Bloober Team, laureat gali Rekiny Biznesu w kategorii Spółka Roku 2016 z kapitalizacją do 250 mln zł, coraz odważniej radzi sobie na międzynarodowym rynku. Co stoi za sukcesem spółki, która w tym roku zadebiutowała na rynku NewConnect? Przerażająco dobre gry i inwestycja w najlepszych pracowników – krakowska firma tworzy między innymi horrory FPP i nie oszczędza na swoich pracownikach. Najnowsza produkcja, cyberpunkowy horror psychologiczny Observer, zbiera dobre oceny, a krakowska marka wyrasta na potentata gier przygodowych. Prezes firmy Piotr Babieno liczy zyski i zakłada, że Bloober Team już wkrótce zatrzęsie głównym parkietem warszawskiej giełdy. Jeśli firma podejdzie do swojego debiutu równie ambitnie, co do tworzenia kolejnych gier, polski gamedev po raz kolejny udowodni, że branża gier z roku na rok ma się coraz lepiej.

Liczy się jakość!

Polskie marki śmiało podbijają zagraniczne rynki, przecierając szlaki kolejnym przedsiębiorcom, którzy marzą o tym, aby o ich produktach lub usługach usłyszał cały świat. Bieżące zestawienie to mnogość branż, pomysłów i nieograniczona innowacyjność. Jeśli chcesz dotrzeć do szerszego grona swoich potencjalnych klientów, inspiruj się najlepszymi! Obserwuj nasz fanpage, aby dowiedzieć się więcej na temat polskich start-upów – wkrótce przedstawimy kolejne marki!